«

»

aug 27

A gránátalma és tápanyagai

gránát16A gránátalma egy francia szóból ered: a pomme grenate magos almát jelent. A gránátalma Ázsia trópusi vidékeiről származik, de mára már az egész mediterrán térségben és a Közel-Keleten is megtalálható.

A gránátalmában található kis piros ehető magokat arilnak nevezzük. Egy közepes gyümölcsben egy-másfél csésze található ebből, ami 72 kalóriát jelent a szervezet számára, emellett pedig sok-sok káliumot, C-vitamint, folsavat és rostot tartalmaz. A gránátalma leve ezenfelül igen magas antioxidánsokban, így segít megelőzni a szabad gyökök sejtkárosító hatását a szervezetben. Az persze egyelőre még nem teljesen világos, hogy a gránátalma leve vagy magjai mi módon képesek megelőzni a konkrét betegségeket, azonban az tény, hogy rendszeres fogyasztása egy egészséges módja annak, hogy növeljük a bevitt friss gyümölcsök és tápanyagok mennyiségét a szervezetben.

De mit is érdemes elkészíteni a gránátalmából?

A friss gránátalma a legtöbb szupermarketben a rendelkezésünkre áll. Keressük azokat a gyümölcsöket, amelyek pirosak, simák és épek, vlamint meglehetősen súlyosak. Ezután szeljük fel a gyümölcsöt gerezdekre, nyissuk fel és fogyasszuk magában. Készíthetünk belőle ezenfelül még ízletes chutney-kat, mártásokat, szószokat, salátákat, illetve a főételek köreteinként is nagyszerűen megállják a helyüket. Felhasználása tehát mérhetetlenül sokrétű.